Denne artikel indeholder reklame tekster
Det er vigtigt, at du aldrig bare ringer op uden at researche på virksomheden i forvejen.
Se på virksomhedens LinkedIn-side og hjemmeside.
Hvis du er heldig, kan du hurtigt se, hvem i virksomheden du skal kontakte for at få dialogen i gang.
Skriv et kort manuskript til samtalen
Det er en rigtig god idé at have et manuskript at gå ud fra til de første samtaler med nye potentielle kunder.
Her er det vigtigt at have et kort og klart pitch.
Husk, at den potentielle kunde ikke har bedt om at blive ringet op.
Sørg for, at det straks står klart, hvem du er, og hvilken fordel du kan skaffe kunden.
Når først du har haft nogle samtaler med potentielle kunder, kan du nøjes med noter. Det får samtalen til at flyde lettere og mere naturligt.
Hør efter – og stil spørgsmål
Desværre er mange mødebookere og telesælgere nervøse, når de ringer op.
Så er der stor risiko for at få liret en lang salgstale af i en fart – uden at fange samtalepartnerens opmærksomhed.
Det er vigtigt at vise oprigtig interesse i den, du taler med.
Hør godt efter. Stil nysgerrige spørgsmål for at sikre dig, at du har forstået samtalepartnerens behov.
Tag noter til samtalen
Du skal sikkert ringe til virksomheden flere gange.
Det gælder selvfølgelig især, hvis der er tale om en større købsbeslutning.
Derfor er det vigtigt, at du både hører efter og tager noter til samtalerne.
Det gør et godt indtryk, når du ringer op igen, at du kan huske, hvad der blev sagt.
Fortæl succeshistorier
Social proof er utrolig vigtigt for salget. Husk derfor at fortælle de gode succeshistorier, når du har kontakt med potentielle kunder.
Du skal selvfølgelig også huske at bede glade kunder om tilladelse til, at du bruger dem som reference, så du har noget at vise nye potentielle kunder.
Få mere hjælp til telemarketing og mødebooking
I Partner Dialog har vi mange års erfaring med at skabe mersalg via telemarketing og mødebooking. Her bliver din opgave ikke løst af uerfarne freelancere, men af dygtige fagfolk.
Vi sætter os ordentligt ind i opgaven og researcher, før vi kontakter potentielle kunder. Det sikrer, at din virksomhed fremstår professionel og serviceminded.
Det kan vi hjælpe dig med
Vi kan hjælpe dig med professionel mødebooking og telemarketing – salgscoaching og salgsstrategi – samt opretning og gennemgang af leaddatabaser og kundedatabaser.