Tips til manuskript til mødebooking og telemarketing

Denne artikel indeholder reklame tekster

Det er vigtigt, at du aldrig bare ringer op uden at researche på virksomheden i forvejen. Se på virksomhedens LinkedIn-side og hjemmeside. Hvis du er heldig, kan du hurtigt se, hvem i virksomheden du skal kontakte for at få dialogen i gang.

Skriv et kort manuskript til samtalen

Det er en rigtig god idé at have et manuskript at gå ud fra til de første samtaler med nye potentielle kunder. Her er det vigtigt at have et kort og klart pitch. Husk, at den potentielle kunde ikke har bedt om at blive ringet op. Sørg for, at det straks står klart, hvem du er, og hvilken fordel du kan skaffe kunden.

Når først du har haft nogle samtaler med potentielle kunder, kan du nøjes med noter. Det får samtalen til at flyde lettere og mere naturligt.

Hør efter – og stil spørgsmål

Desværre er mange mødebookere og telesælgere nervøse, når de ringer op. Så er der stor risiko for at få liret en lang salgstale af i en fart – uden at fange samtalepartnerens opmærksomhed. Det er vigtigt at vise oprigtig interesse i den, du taler med. Hør godt efter. Stil nysgerrige spørgsmål for at sikre dig, at du har forstået samtalepartnerens behov.

Tag noter til samtalen

Du skal sikkert ringe til virksomheden flere gange. Det gælder selvfølgelig især, hvis der er tale om en større købsbeslutning. Derfor er det vigtigt, at du både hører efter og tager noter til samtalerne. Det gør et godt indtryk, når du ringer op igen, at du kan huske, hvad der blev sagt.

Fortæl succeshistorier

Social proof er utrolig vigtigt for salget. Husk derfor at fortælle de gode succeshistorier, når du har kontakt med potentielle kunder. Du skal selvfølgelig også huske at bede glade kunder om tilladelse til, at du bruger dem som reference, så du har noget at vise nye potentielle kunder.

Få mere hjælp til telemarketing og mødebooking

I Partner Dialog har vi mange års erfaring med at skabe mersalg via telemarketing og mødebooking. Her bliver din opgave ikke løst af uerfarne freelancere, men af dygtige fagfolk.

Vi sætter os ordentligt ind i opgaven og researcher, før vi kontakter potentielle kunder. Det sikrer, at din virksomhed fremstår professionel og serviceminded.

Det kan vi hjælpe dig med

Vi kan hjælpe dig med professionel mødebooking og telemarketing – salgscoaching og salgsstrategi – samt opretning og gennemgang af leaddatabaser og kundedatabaser.
Textup.dk tekstbureau - Digital synlighed og online tekster
seo rapport
Zetupweb logoerhvervsnetvaerk Niipit portalbiddanmarkWinefamly vin

Disse annoncepladser er alle med en reklame- eller linkaftale. Erhvervsnetvaerk.dk bliver betalt for at vise disse annoncer.

Få vores nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få tips og artikler om netværk, arrangementer, karriere og nye tiltag.

Du hører fra os, når vi har gode råd på hjerte samt arrangementer, der er relevante for dig. Det er nemt at melde fra igen og du kan også tilpasse, hvilke nyhedsbreve du modtager.

Når du udfylder formularen, afleverer du dine personlige oplysninger i vores varetægt – Vi lover at passe godt på dem. Læs vores betingelser her.

Et godt netværk er kernen for at vækste din virksomhed

Et netværk er en yderst værdifuld og nødvendig ressource. Det er afgørende for din faglige udvikling og for din karriere.

Ved at skabe relationer til andre i et netværk, er du med til at sprede din viden og inspiration til andre. Du styrker derved din karriere og den virksomhed, som du repræsenterer.

Vi vil gerne opfordre til du kontakter et netværk eller flere, med henblik på at deltage i et netværksmøde. Ofte er det muligt at være med første gang på prøve, og derefter beslutte om videre deltagelse.

Tilmeld vores nyhedsbrev for flere løbende informationer og erhvervsnetværk i Danmark.

Webmaster service Wordpress hjælpfagforening mabilligt abonnementFerratum Business

Disse annoncepladser er alle med en reklame- eller linkaftale. Erhvervsnetvaerk.dk bliver betalt for at vise disse annoncer.

Artikler og Netværks nyheder

Artiklerne indeholder annonce- & reklamelinks.

Egen IT-afdeling

Egen IT-afdeling vs. outsourcing af IT-service

Driver du dit eget firma, er der mange ting at tage stilling til hele tiden. Blandt andet skal du finde ud af, hvorvidt det giver bedst mening at have din egen IT-afdeling eller ej. Det er nemlig ikke i alle tilfælde, at det er værd at bruge penge på dette. Tværtimod kan der være mange situationer, hvor man er bedre

Læs mere
seo rapportakut vvsWaoo internetnr consultingFrie fagforeningDineroCADanDomainlæs lyt lev saxobilBILweplyELITE2020MåltidskasserBilly regnskabnord

Disse annoncepladser er alle med en reklame- eller linkaftale. Erhvervsnetvaerk.dk bliver betalt for at vise disse annoncer.