Hvordan gør man opmærksom på sig selv i mulighedernes verden

Dette indlæg er lavet i samarbejde med de sider der linkes til

Hvordan gør man opmærksom på sig selv i en tid, hvor mulighederne er overvældende?

Der har aldrig før været flere muligheder for at markedsføre ens virksomhed, end der er i dag. De mange metoder og tilbud giver et hav af muligheder og er et stort privilegium, men de efterlader også virksomhedsejere og marketingafdelinger i en jungle.

Mange virksomhedsejere sidder med spørgsmål som: Hvad skal man vælge, hvad vil virke, hvordan bruger vi bedst vores marketingbudget, og hvad rammer vores målgruppe mest effektivt?

Som virksomhedsejer når du langt med netværk og lokalt kendskab, men du kan nå endnu længere ved også at kaste dig ud i inbound marketing. Læs med her på siden, og bliv klogere på, hvordan du kan skabe opmærksomhed omkring din virksomhed i en tid, hvor antallet af muligheder er overvældende.

Skab opmærksomhed omkring din virksomhed

Marketing handler om mange ting og er et vidtrækkende begreb, men meget marketing handler i høj grad om at få skabt opmærksomhed og interesse for ens virksomhed. Her er det selvfølgelig vigtigt, at man skaber den rigtige og passende form for opmærksomhed, og også at man tænker sit segment og sin kundegruppe ind i den opmærksomhed, man skaber.

Når man skal skabe opmærksomhed omkring sin virksomhed, er inbound marketing en af de sikre og meget effektive metoder, hvis du formår at mestre den korrekt. Læs mere om inbound marketing her. Inbound marketing er et paraplybegreb, men handler grundlæggende om, at man producerer eller får produceret værdiskabende og relevant indhold.

Få professionel hjælp, når du skal nå i mål

Alle virksomheder har brug for markedsføring af den ene eller den anden slags, men ikke alle virksomheder er eksperter i marketing eller ved, hvor man skal starte, eller hvor man skal slutte. Nogle gange handler det om at tænke lidt uden for virksomhedens ekspertområde, og det kan sagtens være en god idé at få hjælp til at skrive værdiskabende blogindlæg, online how to-guides eller noget helt andet.

Det kan være en stor opgave at komme uden for sin komfortzone på denne måde, og derfor kan det være en god idé at lade andre hjælpe dig med den opgave, du har. Det vil nemlig ofte give et afkast på sig, som er det hele værd.

Tænk i værdiskabende indhold, som folk gider læse

Hvor man kan fristes til at tro, at markedsføring handler om at gøre opmærksom på ens konkrete produkt, priser, åbningstider og andre centrale forhold omkring ens virksomhed, kan markedsføringen altså også med stor fordel være mere indirekte og i andet led med inbound marketing. Når man skaber gratis indhold og værdi for potentielle kunder, vil de nemlig ofte også være tilbøjelige til at søge din vej senere hen.

Ejer du en tømrervirksomhed, kan du for eksempel lave guides og blogindlæg med information til privatpersoner, der skal lave mindre gør-det-selv-projekter i hjemmet. Ejer du en cateringvirksomhed, kan du dele tips og tricks til, hvordan man dækker et smukt fødselsdagsbord, eller hvordan man dækker op til konfirmationen.

Når man googler, hvordan man dækker et smukt bord til en konfirmation, skal man som regel også afholde en konfirmation og dertil servere mad for gæster. Hvis man lander på din hjemmeside for at søge inspiration til borddækningen, er der også sandsynlighed for, at man vil undersøge dine cateringmuligheder. Det samme gør sig gældende for en masse andre typer virksomheder.

Få det bedste overblik

logisk, at det er nemmest, det er det samme sted. Overvej, om du ikke før har brugt unødvendig tid på at navigere rundt på forskellige platforme, fordi I i virksomheden har fundet forskellige platforme til forskellige formål. Det lyder måske også for godt til at være sandt, at der kan være én platform, der kan imødekomme alle ens behov og ønsker, men det er ud fra denne tankestrøm, produktet blev lavet til at starte med.

I kan desuden prøve produktet gratis til at starte med, så man kan afprøve det, før man binder sig til noget. Hvis I har mod på det, så bør I virkelig prøve det i virksomheden. Det giver bare et større og bedre overblik.

Textup.dk tekstbureau - Digital synlighed og online tekster
seo rapport
BIDdanmark byfornyelseWinefamly vinZetupweb logoerhvervsnetvaerk Niipit portal

Disse annoncepladser er alle med en reklame- eller linkaftale. Erhvervsnetvaerk.dk bliver betalt for at vise disse annoncer.

Få vores nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få tips og artikler om netværk, arrangementer, karriere og nye tiltag.

Du hører fra os, når vi har gode råd på hjerte samt arrangementer, der er relevante for dig. Det er nemt at melde fra igen og du kan også tilpasse, hvilke nyhedsbreve du modtager.

Når du udfylder formularen, afleverer du dine personlige oplysninger i vores varetægt – Vi lover at passe godt på dem. Læs vores betingelser her.

Et godt netværk er kernen for at vækste din virksomhed

Et netværk er en yderst værdifuld og nødvendig ressource. Det er afgørende for din faglige udvikling og for din karriere.

Ved at skabe relationer til andre i et netværk, er du med til at sprede din viden og inspiration til andre. Du styrker derved din karriere og den virksomhed, som du repræsenterer.

Vi vil gerne opfordre til du kontakter et netværk eller flere, med henblik på at deltage i et netværksmøde. Ofte er det muligt at være med første gang på prøve, og derefter beslutte om videre deltagelse.

Tilmeld vores nyhedsbrev for flere løbende informationer og erhvervsnetværk i Danmark.

Webmaster service Wordpress hjælpfagforening maFerratum BusinessConcilio & Co

Disse annoncepladser er alle med en reklame- eller linkaftale. Erhvervsnetvaerk.dk bliver betalt for at vise disse annoncer.

Artikler og Netværks nyheder

Artiklerne indeholder annonce- & reklamelinks.

Tonny MikkelsenBilly regnskabweplyFrie fagforeningnordWaoo internetCACoolcosnr consultingKH DrivingDanDomainELITE2020Dinerolæs lyt lev saxoFreeport media & film

Disse annoncepladser er alle med en reklame- eller linkaftale. Erhvervsnetvaerk.dk bliver betalt for at vise disse annoncer.