Snapchat er ikke det første sociale medie folk tænker på, når de tænker på annoncering på sociale medier
Men faktisk er snapchat et meget populært medie at markedsfører sin virksomhed på, og er særligt attraktivt, når man sammenligner priserne for eksponering på snapchat med priserne på f.eks. Facebook, instagram og twitter.
Hvad er snapchat?
Snapchat er et socialt medie, der fungerer lidt ligesom Messenger eller sms’er, bare med billeder eller med video. Derudover forsvinder billederne efter de er blevet set, så du kan ikke vende tilbage til dem. Det gør samtaler på snapchat dynamiske og sjove, og giver mulighed for en unik form for interaktion, med udgangspunkt i “snapshots” af ens hverdag.
Snapchat blev lanceret i 2011, og er derfor et socialt medie der er lidt nyere end andre store sociale medier, hvilket måske er grunden til, at mediet er lidt mindre populært for annoncering. Snapchat har 238 brugere over verden, så der er virkelig mange potentielle kunder at nå. Snapchat er det tredje mest brugte sociale medie i Danmark, og er særligt populært hos folk under 40. Derfor er snapchat annoncering i DK en rigtig god idé.
Fordele ved snapchat annoncering
Snapchat er særligt populært hos den yngre del af befolkningen, så hvis du sælger et produkt, der er særligt rettet mod unge mennesker, kan du med fordel kigge mod snapchat annoncering. Derudover er snapchat særligt velegnet til annonceringer med video, hvilket er en af de mest effektive måder at annoncere på sociale medier, om der er tale om annoncering på Facebook, instagram, twitter eller snapchat.
Videoer er rigtig gode til at holde beskuerens opmærksomhed, og er derfor mere effektive til at få et budskab igennem til modtageren end f.eks. reklamer der benytter tekst eller billeder. Snapchat er en unik platform for videoer, fordi rigtig mange brugere af platformen ser videoer med lyd på, hvilket gør dem mere effektive. På f.eks. Facebook scroller mange dog forbi videoer uden at tænde for lyden.